drukdrukdruk - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu drukdrukdruk - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu

drukdrukdruk

Door: sophievdakker

Blijf op de hoogte en volg Sophie

07 Mei 2011 | Griekenland, Athene

Lieve allemaal,

Mijn laatste verslag is inmiddels al weer veel te lang geleden! Dat komt omdat ik het hier eindelijk een beetje druk begin te krijgen!

Ben eigenlijk elke dag aan het werk en ook daar wordt het steeds drukker. De appartementen achter Sailing komen steeds voller te zitten en dat merk je op het terras. Ook nog steeds veel Engelsen, Fransen (ik wou dat ik wat beter op gelet had bij mevrouw Veraart hahaha, kom niet verder dan Bonjour, Merci, Bon appetit en Au Revoir en de meeste Fransen spreken helemaal geen woord engels) en ook steeds meer Russen. Het is leuk om meerdere keren dezelfde mensen op je terras te hebben want dan leer je ze toch een beetje kennen, de meeste mensen houden maar al te graag een praatje met je als je tijd hebt. Wel raar om die mensen na een week dan weer weg te zien gaan, maar agh dat hoort er bij.

Omdat het ook in de avonden drukker wordt zijn mijn werktijden nu weer een uurtje verschoven: van 14.00 uur tot 22.00 uur. Best een fijne tijd hoor, als je niet te lang op je bed blijft liggen heb je nog wat aan je ochtend en ik ben 's avonds ook niet laat thuis. Zeker niet nu ik (EINDELIJK) mijn scooter heb :). Een mooie kleine zwarte Zip. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Het was ook aardig wat gedoe om de goede papieren te krijgen voor dat ding en hem op mijn naam te laten zetten, maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Ik ben blij dat ik van mijn huurfietsje af ben, hoe leuk 'ie ook was. Afgelopen week heeft namelijk twee keer de ketting eraf gelegen. De eerste keer was ik al op de oprit naar huis, de tweede keer stond ik in het pikkedonker op de Amerikaanse Basis, minder fijn. Maar gelukkig was Aouron thuis dus die is me komen halen, fiets ingeladen en hophophop naar huis.

Verder zijn de avonden eigenlijk een beetje hetzelfde. Als ik thuis kom heeft Aouron vaak al eten gemaakt, doen we gezellig samen eten, nog beetje tv kijken ofzo en dan is het vaak al rond 12 uur en Aouron moet er om half 9 uit 's ochtends dus dan gaan we slapen. Afgelopen week is Marios begonnen met werken in Club Candy, (en het nieuwe Bar B, leuk!) in Malia, dus zijn we na het werk even een drankje gaan doen. Goh wat heb ik ze gemist, alle vunzige Engelse meisjes haha. Nee hoor er lopen ook hele leuke tussen maar ook heel veel waarvan je je afvraagt waarom ze niet gewoon wat aangetrokken hebben, zeker nu het pas mei in en 's avonds stervens koud, maar agh.

Nou afgelopen dagen heeft het hier weer gigantisch gewaaid. Het begon met zuiderwind. Van zuiderwind wordt het heel warm en wordt je hele terras volgeblazen met zand uit Afrika waardoor je de hele dag een het vegen bent en de kussens op de banken uit moet kloppen. Sinds gister is de wind gedraait en nu hebben we noorderwind, uit zee. Bij noorderwind ben je de hele dag de tafels aan het schoonmaken omdat ze wit uitslaan van het zout omdat we pal aan zee zitten, haha. Vandaag waait het ook nog flink, maar als we de voorspellingen mogen geloven wordt het vanaf volgende week weer beter (jaja dat roepen ze nu ook al weken). Bij jullie weer warm geloof ik he. Heerlijk! Gisteravond hadden we aankomsten in de appartementen, en die mensen vroegen allemaal wat ze hier ook alweer deden in de kou met regen en wind terwijl het thuis 25 graden is, haha.

Nou ik ben vanacht en morgennacht alleen omdat Aouron in Paladium aan het werk moet, maar dat vind ik niet zo erg. Eigenlijk wel lekker dat ik dan alleen slaap want ik moet zeggen dat ik nog steeds niet helemaal gewend ben aan mijn bed en het feit dat er iemand naast me ligt, haha.

Nou lieve allemaal, geniet van het zonnetje daar en stuur een beetje deze kant op :).

Dikke zoen!

  • 07 Mei 2011 - 09:36

    Miryam:

    Hallo lieverd!
    Fijn om te horen dat je zo lekker druk bent op je werk.
    Zo te lezen ben je al aardig thuis daar.
    het is vandaag inderdaad ook weer een warme dag, maar daar krijgen jullie er nog zat van.
    Dikke kus mama

  • 07 Mei 2011 - 12:28

    ML:

    HAHAHAHAHA mevrouw Veraart .. SOPHIE je moet je karakter veranderen hahahaha. LEUKE FOTO liefje. Ik ben weer in het land dus BETER gaan we snel SKYPEN YES!

  • 07 Mei 2011 - 15:56

    Paul:

    toch een zip he :P

  • 17 Mei 2011 - 17:23

    Daphne:

    Super leuk sophie om al je verhalen te lezen! Het weer word vast snel beter! geniet ervan! Dikke kus

  • 18 Mei 2011 - 13:18

    Birgit:

    snel schrijf nog een verhaaltje liefje! ik wacht er steeds op!
    kusjeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 1090
Totaal aantal bezoekers 29427

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 30 November -0001

Kreta 2011!

30 November -0001 - 30 November -0001

Kreta 2012

Landen bezocht: