Zomer is begonnen! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu Zomer is begonnen! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu

Zomer is begonnen!

Door: sophievdakker

Blijf op de hoogte en volg Sophie

08 Juni 2011 | Griekenland, Athene

Lieve allemaal,

Opnieuw zijn er alweer twee weken voorbij gevlogen sinds mijn laatste verhaal. Letterlijk, want de tijd gaat hier echt super snel. Ik zit hier inmiddels alweer meer dan 9 weken! De zomer is hier echt begonnen nu, het is elke dag zonnig en rond de 39 graden! Als moet ik zeggen dat we dat ook wel verdiend hebben hoor na alle kou en regen van april en mei! Dus dubbel genieten =)

Eergisteren had ik al een poging gedaan om hier weer een verhaaltje te schrijven, maar toen ik klaar was lag internet eruit en toen was mijn verhaal ook weg, jammer weer. Maar vandaag een nieuwe poging.

Zoals jullie ook merken horen jullie niet zo veel meer van mij als in het begin. Dat is grotendeels gewoon omdat ik het te druk heb, of omdat een uurtje strand 's ochtends nou eenmaal voorrang heeft op de laptop, haha. Nee maar zonder dollen, elke dag is eigenlijk een beetje hetzelfde hier, 's ochtends wat aan mn huisje doen, naar de supermarkt, naar het strand/terras en dan aan het werk. 's Avonds wat eten samen en dan weer slapen.

Soms gaan we 's avonds nog wel weg, zo zijn we afgelopen week voor het eerst een avondje naar Chersonissos geweest omdat een bekende van Aouron een Braziliaans feestje gaf in een van de clubs daar. Het was ook echt al best wel druk, maar het was wel duidelijk te zien dat het allemaal eindexamenkandidaten waren die vakantie kwamen vieren, zoals wij dat ook deden in een ver ver verleden haha.De gemiddelde leeftijd lag namelijk ongeveer op 16/17, maar dat wordt vanzelf meer...

Gisteren hadden Aouron en ik samen lekker een dagje vrij, was mijn eerste vrije dat sinds een maand dus ik moet zeggen dat ik daar ook best wel aan toe was! We zijn in Istro naar het strand geweest, (hééééle mooie blauwe zee daar) en op de terugweg in Agios Nikolaos gestopt om wat te eten en toen weer terug naar huis gereden. Thuis waren we helemaal gesloopt allebei dus hebben we lekker op de bank gehangen de rest van de avond. Heb echt genoten van de hele dag heerlijk :).

Verder ben ik de dagen aan het aftellen totdat de meisjes hierheen komen, en family natuurlijk. Ik begreep zelfs dat grote neef Ruben deze kant op komt (die dit niet leest volgens mij, iemand anders die mij kan vertellen wanneer hij deze kant op komt en waar?? hihi). Ja echt leuk is dat!

Verder heb ik hier een nieuw kattevriendje, een kitten uit de buurt die echt heeeel lief is en elke dag een paar uurtjes langs komt :). Maar eergisteren ging de buurman hem opeens eten geven, uit een plastic zakje,en sinds dien heb ik heb niet meer gezien. Ik ben echt bang dat de kat nu vergiftigd is net als met Aouron zijn hond vorig jaar, maar misschien komt 'ie ook wel gewoon weer aanwandelen vandaag of morgen.

Nou ik ga er nu maar weer eens vandoor. Even ontbijtje halen in de supermarkt en dan lekker nog even naar het strand. Omdat het Nederlands elftal moet spelen vandaag moet ik van 4 tot 12 werken, maar voor een keer is dat niet zo erg.

Nou dikke kus voor iedereen en ik mis jullie!

  • 08 Juni 2011 - 08:45

    Hessel:

    nou grote nicht sophie, dat van mijn broer kan ik je wel vertellen! hij komt 15 juli tot 24 juli met een groep jongens uit schalkwijk. maar hij komt jou vast wel opzoeken hahaha!

  • 08 Juni 2011 - 20:24

    Omi:

    Hoi Fientje,leuk weer wat van je gelezen te hebben. Fijn dat alles goed gaat met jullie. Met mij gaat het ook goed.
    Vandaag ben ik met Conny een nieuwe bril uit wezen zoeken Ben benieuwd hoe het staat als t straks klaar is.spannend.
    Je hebt het goed gehoord ,Ruben komt naar cheSonisos.En hij niet alleen, half Schalkwijk komt met hem mee.Spannend vind je niet Omi

  • 09 Juni 2011 - 16:08

    Tante Annelies:

    Hallo Sophie, het duurde even, maar nu heb ik me ook geabonneerd op jouw verhaaltjes. Leuk om te lezen hoe het je vergaat. Vanuit Culemborg heb ik weinig nieuws te melden. Bij ons is het zo droog en zonnig geweest dat we blij zijn met een regenbui, de omgekeerde wereld dus.
    Groeten, ook van Marjo

  • 16 Juni 2011 - 21:01

    Omi:

    Hoi Sophie alles goed bij jullie?
    Hier hoost het af en toe, je wilt niet weten hoe hard.
    En bij jou is het heerlijk warm denk ik.
    Hoe is het met die kleine spoeki afgelopen , is hij nog terug gekomen?
    Groetjes Omi.

  • 12 Juli 2011 - 19:39

    Hoi Sophie .:

    Hoe is het nu bij jullie? Het zal wel goed
    zijn want ik hoor niks meer.
    En geen tijding is goede tijding zullen we maar zeggen. Hier is het vanavond plotseling herfst geworden. Storm en regen, ben je niet jaloers op denk ik, of misschien stiekem toch wel.
    Nog een paar dagen en dan komt er een hollandse invasie. Leuk denk ik.
    Sophie heel veel groeten ook voor je lief van Omi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 29246

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 30 November -0001

Kreta 2011!

30 November -0001 - 30 November -0001

Kreta 2012

Landen bezocht: