De mussen vallen van het dak... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu De mussen vallen van het dak... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu

De mussen vallen van het dak...

Door: sophievdakker

Blijf op de hoogte en volg Sophie

24 Juli 2011 | Griekenland, Athene

Lieve allemaal,

Allereerst duizend maal excuus dat ik de laatste paar weken zo weinig van mij heb laten horen. Het is hier dan ook nog steeds gigantisch druk de hele tijd. Mijn dagen bestaan uit opstaan, boodschappen en huisje doen, af en toe nog een uurtje naar het strand, en werkwerkwerk.

Het is inmiddels juli dus topdrukte, en dat merk je wel. 's Avonds rennen we ons de benen uit ons lijf en dat is fijn want dan vliegt de tijd. Het soort gasten is daarmee ook veranderd van oude mensen en families met héle kleine kinderen naar vooral families met iets minder kleine kinderen en jonge stellen. Nog steeds wel heel gezellig!

Verder zijn ML en Femke hier natuurlijk geweest alweer anderhalve week geleden. Was heel gezellig, zijn naar Watercity geweest, keertje uit in Malia en het laatste avondje hier nog even naar Cherso geweest voor een drankje. Het is heel fijn om bekende gezichten te zien, maar het nare is altijd dat je weer afscheid moet nemen en mensen dan weer mist. Wat dat betreft kan je eigenlijk beter helemaal niemand zien haha, nee hoor ik vind het wel gezellig :). Volgende week komen de andere meisjes hier naar Cherso, dus dat wordt een dolle boel :).

Verder is mijn scooter nog twee weken kapot geweest, wat zorgde voor veel stress bij vriendlief. Hij 'moest' mij namelijk elke dag brengen (half uur weg van zn werk) en 's avonds weer halen. Want hee, je denkt toch niet dat ik met de bus ga he hihi. Maar gelukkig konden we mijn scooter na twee weken eindelijk weer ophalen en alles doet het weer dus voor Aouron weer een zorg minder en ik kan weer fijn gaan en staan waar ik wil zonder dat ik kilometers moet lopen in deze ontzettende warmte.

Afgelopen week heb ik ook een beetje sars gehad, liep de hele dag te hoesten en mijn stem is een paar dagen weg geweest. Maarja lekker in bed gaan liggen en uitzieken kan je vergeten hier, daar is mooi geen tijd voor dus maar gewoon doorgewerkt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er vorige week ook wel een beetje doorheen zat, het is gewoon best veel allemaal. Maar inmiddels voel ik me wel weer een beetje beter, en met nog anderhalve maand te gaan tot de grote drukte weer voorbij is vliegt de tijd. Voor je het weet is het weer najaar, met wat meer tijd voor mezelf en vriendlief. Ik werk trouwens ook nog steeds van 4 tot 12, wat zo blijft, dus vandaar dat Aouron en ik elkaar ook bijna niet zien nu.

Aouron heeft af en toe dan wel eens een dag vrij, dan gaan we 's ochtends wat leuks doen samen totdat ik naar mijn werk ga. Zo zijn we eergister wezen winkelen in Heraklion en hebben we lekker op het terras gezeten.

Ohja verder kwam ik afgelopen week op mijn werk aan, en toen zat grote neef Ruben daar opeens, haha. Die was met de bus vanuit Cherso gekomen om zijn allerliefste nichtje een bezoekje te brengen, haha. Ook in dit geval geldt, altijd fijn om een bekend gezicht te zien :).

Ik hoorde dat het in Nederland op het moment behoorlijk koud is. Ik hoop dat dat betekend dat jullie allemaal lekker fijn thuis met de kachel aan en een kopje thee (of warme choco, of koffie) achter de computer zitten en een reactie op mijn verhaaltje achter kunnen laten :). En voor iedereen die nog niet op vakantie geweest is en nog wel gaat: fijne vakantie!

Dikke zoen en liefs

  • 24 Juli 2011 - 10:09

    Tante Annelies:

    Klopt Sophie, ik zit met de verwarming aan en achter de pc. Marjo is bezig met
    zijn lange fietstocht en zit nu in Friesland in de regen en de kou.
    Leuk om weer iets van je te horen,
    het klinkt wel als een heel druk leven zo, wat zal jij genieten van het najaar met minder gasten en minder hoge temperaturen.
    geniet van al het bezoek van de Hollanders, groet, tante Annelies

  • 24 Juli 2011 - 10:45

    Julia:

    KLOPT wij hebben gewoon de kachel aan s avonds. dat is toch niet gezond meer? en zeker weten dat als we in turkije zitten, het hier heel warm is pff. we doen weer gauw even skypen! groetjes aan aouron, dikke kus

  • 25 Juli 2011 - 09:19

    Birgitt:

    helaas is mijn mooie verhaaltje vergaan. Als sneeuw voor de zon. Hoppa. WEG. En ik ga het lekker niet over schrijven. Want ik zie je toch over zes dagen, en dan ga ik lekker alles in levende lijve vertellen YES. Ik heb er zoooo zin in love!! Nog even een weekje zonder maar straks zitten er zes chickies op je terras. HIHIHIHI xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 29247

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 30 November -0001

Kreta 2011!

30 November -0001 - 30 November -0001

Kreta 2012

Landen bezocht: