Lang geleden, maar ik ben er weer! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu Lang geleden, maar ik ben er weer! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu

Lang geleden, maar ik ben er weer!

Door: sophievdakker

Blijf op de hoogte en volg Sophie

17 Maart 2012 | Griekenland, Athene

Lieve Lezers,

Inmiddels alweer ruim drie weken terug op Kreta, en pas nu mijn eerste verhaaltje. Heb in Nederland van iedereen zoveel leuke reacties op mijn blogs gekregen dat ik besloten heb ook deze zomer weer te gaan schrijven! Had al veel eerder wat willen laten horen, maar druk met andere dingen waardoor het er telkens niet van kwam. In drie weken is er alweer een hoop gebeurd!

De eerste week was niet zo fijn. Voor de tweede keer voor langere tijd afscheid nemen van het thuisfront bleek, tegen alle verwachtingen in, een heel stuk moeilijker dan de eerste keer. Ergens natuurlijk ook wel een goed teken want dat zegt ook zeker iets over hoe fijn het geweest is om weer drie maandjes alle vrienden en familie om je heen te hebben.

Inmiddels niet meer zo down hoor, haha, voel me goed! Het is vandaag ook weer heerlijk weer dus ben lekker buiten in het zonnetje aan het werken aan mijn nieuwste project: virtual assistant. Ga proberen vanuit hier mijn eigen bedrijfje als VA op te zetten, een secretaresse op afstand! Mijn website staat inmiddels online (beetje reclame moet kunnen toch? www.vasophie.com, zeg het voort! haha), dus nu is het netwerken en klanten zoeken geblazen! Heb al uit verschillende hoeken hulp aangeboden gekregen dus dat is heel fijn.

Natuurlijk staat het werk zoeken hier op Kreta ook niet stil. In Chersonissos heb ik een baan als receptioniste aangeboden gekregen. Heel leuk, maar eigenlijk iets te ver weg, gezien het feit dat er 's avonds laat geen bus terug gaat. Ook heb ik helaas geen autootje (mama stuur de Aygo eens hier heen, ik mis hem!). Dan is er nog het Sailing waar ik vorige zomer gewerkt heb. Daar is ook een hoop veranderd dus de eigenaar weet nog niet wat hij met het café gaat doen, daar dus ook nog geen zekerheid. Mijn derde optie (en eigenlijk het meest ideaal!) is om bij een hotel hier in de buurt te gaan werken. Had ze in januari al een mail gestuurd maar niks gehoord. Gister een paar keer geprobeerd te bellen en maar nogmaals een mail gestuurd. Even afwachten maar weer!

Met Aouron en mij hier ook alles goed. De verbouwing in het hotel waar Aouron aan het werk is is bijna af. Gelukkig wordt het weer steeds beter en gaan we alweer richting april, dus zal hij binnenkort wel weer in Watercity gaan beginnen!

Twee weken geleden kwam mijn opgestuurde doos met spulletjes voor in huis aan. Helaas was er heel veel beschadigd; lampenkap gestuurd, drie fotolijstjes gebroken, nog wat andere dingen die kapot waren. Balen natuurlijk, want nou hangen mijn lijstjes nog niet aan de muur en hebben we nog steeds geen gordijnen.. Gelukkig kan ik me langzaam weer steeds beter overgeven aan het Griekse 'het komt wel', dus ik heb het inmiddels naast me neergelegd.

Nou dat was het wel weer voor nu geloof ik. Heb ook veel gehoord van mensen dat ze het niet nodig vonden om een reactie onder mijn verhaaltjes te zetten, 'omdat andere dat wel zouden doen'. Is niet waar! Gewoon reageren, doet mij goed en het geeft bevestiging dat ik niet voor niks schrijf maar het ook echt gelezen wordt, haha.

Geniet van het zonnetje daar komende week, langzaam wordt het zomer!

Liefs,

Sophie

  • 17 Maart 2012 - 13:32

    MLLIE:

    Hoi lieffffje ik heb lekker ook je reisverslag weer gelezen ook al wist ik het meeste al haha maakt niet uit maakt niet uit. Love you!

  • 17 Maart 2012 - 15:19

    Adriaan:

    Hoi Sophie,

    Mooi dat je het naar je zin hebt in Griekenland.

    Groeten,

    Adriaan (Kenteq)

  • 17 Maart 2012 - 16:56

    Julia:

    mooi dat je je draai weer hebt gevonden, ook al wist ik dat al lang muahaha. maar eigenlijk reageer ik alleen omdat ik me verplicht voel haha. nee grapje, mis je lieve zus! binnekort skypen we wel weer even! kus

  • 17 Maart 2012 - 19:26

    Omi:

    Hoi Sophie. Fijn dat je weer een beetje gewend ben. En stiekem natuurlijk ook leuk dat je het thuisfront miste.
    Conny en ik zijn deze nacht terug gekomen van Cran Canaria. Dat was een heel gezellig weekje, met veel zon en ook veel wind wat wel eens minder was.
    Maar ook het thuiszijn vind ik weer fijn Skyla is bij Ton geweest wat ze ook fijn vindt. Maar nu is alles weer bij het oude. Hebben jullie lekker gegeten met je verjaardag ? In Griekenland vieren ze eigenlijk geen verjaardagen.Hoe is dat in Albanie?
    Sophie heel veel groeten ook voor Aouron natuurlijk liefs Omi.
    .

  • 18 Maart 2012 - 10:14

    Reinalda:

    Leuk om te lezen sophie en mooie website. ziet er professioneel uit. een collega van mij zei: mooie meid, ze lijkt op jou. ha ha!!!!

  • 18 Maart 2012 - 10:51

    Birgit:

    Hooi lieve Sophietje!
    Ik heb eigenlijk geen teksten, want we spreken elkaar iets TE vaak hahaha nee geintje!! Maar je verhaaltjes lezen, blijft leuk! Gisteren hadden we de verjaardag van Fem, was gezellig! En daarna zijn we nog even langs de Eddies geweest. Beetje rustig avondje, maar dat is ook wel eens goed NEE GEINTJE volgende week vrijdag EN zaterdag niet voor 6 uur mijn bed in hihi!! We skypen love xxx

  • 18 Maart 2012 - 18:28

    Jonneke:

    Hey Sophie, Fijn dat je weer je draai hebt gevonden in Kokkini en wat een goed idee VA! Leuke site, ziet er professioneel, nu maar wachten op de eerste opdracht. Spannend hoor!

    groetjes aan Aouron en tot gauw!
    Jonneke

  • 19 Maart 2012 - 08:08

    Paulien:

    Hoi Sophie,
    Ik hoorde toevallig vorige week van Leonie dat je hier bent geweest. En dat je ook even bij Kenteq bent langsgeweest. Leuk, had je graag even gezien! Fijn dat het goed met je gaat, nu maar hopen dat je snel je draai vind qua werk!
    Groetjes Paulien

  • 19 Maart 2012 - 09:15

    Carin Van Der Graaf:

    Hi Sophietje,

    Jammer, ik heb je gemist toen je in februari bij je oud collega's op bezoek kwam. Wel van alles over je gehoord. Allemaal goede verhalen hoor ha ha. Een leuk idee zeg die Virtuele Assistent. Ik hoop dat je snel wat klantjes hebt en dat je een baantje in de buurt vindt.

    Hartelijke groet,
    Carin

    Jeetje wat onwennig, vandaag schijnt de zon ook bij ons :)

  • 19 Maart 2012 - 20:50

    Els Hijkoop:

    Lieve Sophie,

    Wat is het toch gezellig om je blogs te lezen! Net of je bij elkaar in de 'huiskamer' zit. Virtual assistant, goed idee. Hoe kom je d'r op? Hoop dat je snel opdrachten binnen sleept.
    Ga je website zeker bekijken en daar waar kan je promoten.

    lieve groeten,

    Els


  • 21 Maart 2012 - 20:35

    Conny:

    Hoi Sophie,

    het helpt echt, die morele chantage die jij over ons, jouw lezers, hebt uitgestort.... Neemt niet weg dat ik het ook altijd leuk vind en vond om jouw verhalen te lezen. En als dan wat meer reacties vanuit Nederland een regelmatigere berichtgeving garanderen blijf ik natuurlijk niet achter!
    Ik heb ook een kijkje genomen op je VA website, ziet er goed uit, en mocht ik ooit de kans hebben om jou aan te bevelen zal ik dat zeker niet laten. Prachtig weer hier vandaag heb mijn bruine Canarische kleurtje weer een beetje opgehaald.
    Verder alles z'n gangetje in Tull, groeten van de hele familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 29258

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 30 November -0001

Kreta 2011!

30 November -0001 - 30 November -0001

Kreta 2012

Landen bezocht: