Eindelijk weer een verhaaltje... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verhaaltje... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verhaaltje...

Door: sophievdakker

Blijf op de hoogte en volg Sophie

20 Mei 2011 | Griekenland, Athene

Dag lieve allemaal,

Nadat jullie weer veel te lang niks van mij gehoord hebben (shame on me) is het nu weer tijd voor een verhaaltje. Er is eigenlijk vrij weinig veranderd de afgelopen weken. Mijn werktijden zijn aangepast omdat het 's avonds laat vaak drukker blijkt te zijn dan 's middags. Dus nu werk ik van 3 tot 11. 's Ochtends fijn omdat je alle tijd hebt voor het strand, de zon, het huis en de boodschappen. 's Avonds wat minder fijn omdat het al snel laat is voordat je in je bed ligt als je thuis bent, maar agh het is maar tijdelijk.

Afgelopen week is Aouron twee dagen vrij geweest, dus dat was heel fijn. We zijn 's avonds een drankje gaan doen bij Marios in Malia. Ik blijf me verbazen over de meisjes daar haha. Er zat een (uiteraard Engels) meisje op een barkruk, 'gekleed' in een witte bh en een shortje, met een doorschijnend kanten hemdje erover. Eigenlijk zat ze daar dus gewoon in haar ondergoed, ja echt héél stijlvol, ohnee niet haha.

De afgelopen twee dagen had Aouron dus alle tijd van de wereld en omdat ik pas laat naar mijn werk moest hadden we 's ochtends alle tijd om lekker in het zonnetje op het terras van Delart te zitten, heerlijk. Heb een poging gedaan tot het verkrijgen van de Nederlandse Cosmopolitan en Glamour hier, maar dat blijkt onmogelijk. Ben dus aangewezig op de Engelse, het is niet anders. Maar ik dus lekker met een tijdschrift en Aouron met zijn sportkrant en dan tussendoor af en toe ook nog een beetje aandacht voor elkaar haha. Nee maar zonder dollen, dat zijn wel de betere momenten :). Toen ik nog tot 10 werkte zijn we 's avonds ook nog een paar keer uit eten geweest, maar dat gaat nu niet omdat ik pas rond half 12 thuis ben met een beetje pech.

Op mijn werk zelf ook nog steeds alles goed, we hebben wel leuke mensen in de appartementen zitten dus dat scheelt ook. Toen ik gisteravond om half 12 weg ging zat er één grote groep met Nederlanders. Allemaal stellen en clubjes vriendinnen die in een week een soort van één grote familie geworden waren, echt wel heel leuk om te zien en ook leuk om te werken met zulke vrolijke en gezellige mensen!

Het leven is hier verder vrij goedkoop voor ons omdat ik alleen thuis ontbijt, dan eet op mijn werk en soms thuis nog avond eet, maar verder dus helemaal niks. Nadeel van op mijn werk eten is wel dat het meeste wel vrij ongezond is, ik noem pizza's hotdogs hamburgers frikandellen kroketten, het enige wat we nog niet hebben zijn kaassoufles (hé EJ, stuur er eens een paar deze kant op, die kan je vast wel missen ;)), haha. Maar dat betekend dus wel dat ik vrij veel geld overhoud aan het einde van de maand, zodat ik toch af en toe ook nog fijn kan gaan shoppen :).

Vorige week even naar Heraklion geweest omdat ik shorts nodig had om in te werken als het straks echt warm wordt. Nou en geslaagd hoor, kwam thuis met vier shorts en drie tshirtjes, dus hartstikke fijn! Haha.

Nou ik geloof dat dat het wel weer was voor nu. Ben reuze nieuwschierig hoe het daar allemaal gaat met jullie! Voor de meisjes, morgen Riverdance he?! Lieve familieleden, missen jullie mij nog? Ja natuurlijk wel he, ik wil wedden dat mijn afwezigheid overal vervangen is door een aardige stilte, haha. (ook Aouron wordt soms gek van mij, dan wil hij rustig eten maar ik graag mijn dag vertellen, zet 'ie ter compensatie vaak de tv maar aan zodat ie maar half hoeft te luisteren, flauw hoor :(;))

Dus goed, ik ga weer stoppen voor nu, lekker broodjes aardbeien maken haha, en dan nog even het zonnetje in tot ik straks weer een het werk moet! Nou dikke zoen en een dikke knuffel allemaal! xxxx

  • 20 Mei 2011 - 10:37

    Boze Birgit:

    Ik moet je echt even tegenspreken Sophie: EEN NEDERLANDSE COSMOPOLITAN OF GLAMOUR? WATSKEBURT MET DE PRIMO. Ik wil NIET dat je andere tijdschriften leest. PRiMO for President!

    Hihi. Maar verder gaat alles goed hier hoor. Morgen Rivierdansen inderdaad en ik geloof dat heel Houten, Nieuwegein, Tull en Twaal morgen te vinden in bij de Lek haha. Alleen jij niet huilen =(

    Och die meisjes in Malia, loop jij er ook al zo bij haha! Maar wat vindt aaron daar dan van?

    Wel leuk op je werk hoor, zo kan je je Nederlands ook nog bij houden. Ja straks spreek je alleen nog maar Grieks haha. Hoe gaat het daar eigenlijk mee?
    Op hoeveel werkdagen zit je nu?
    Ik hou hier echt een record voor je bij haha.

    Kusjeee

  • 20 Mei 2011 - 13:49

    Julia:

    heeeeeeee liefste zus.

    mooi dat je het naar je zin hebt op je werk! maar je hebt wel echt verschrikkelijke werktijden dus daar wens ik je sterkte mee haha.

    maar je hebt wel gelijk vind ik, de stiltes hier zijn onverdraagzaam gewoon. maar papa en mama denken daar anders over, ik hoor al anderhalve maand dat ik jou plek heb ingenomen (de negatieve kanten) haha. dusja.

    hier is het nu elke dag aardbeien eten omdat ze rijp zijn, echt superlekker, al is het weer wat minder. ik ga trouwens volgende week even die zonnebril van de glamour ophalen hahah mama zeurt er al de hele week over.

    dikke kus

  • 20 Mei 2011 - 14:31

    ML GOES:

    Liefje!!!!!!!!!!!
    Jes leuk om weer wat van je te lezen. Ik ben heel druk geweest de afgelopen 2 weken. De afgelopen weken verveelde ik me steeds (omdat me stage zo weinig voorstelt daar ben ik hooguit 4 uurtjes per dag mee bezig HAHA) dat ik deze week lekker HEEL vol gepland heb. Maarja dan ben ik dus niet zoveel op de comp te vinden.

    Morgen Rivier dansen ja stom dat jij er niet bij bent hoor :( Dan missen we je toch wel ff extra erg + EEN SLAAPPLEKJE in jou villa complex. HUILEN. Nu moet ik MAX. VER terug fietsen ARME ML. Want Birgit Loka heeft weer geregeld dat ze met de auto kan en bij Levy slaapt want Beer word natuurlijk al MOE als ze een fiets ziet hahahaha <3 Funnie. We nemen het haar maar niet kwalijk he we kennen haar langer dan vandaag.

    Ik ga je volgend week wanneer ik tijd even een lange mail sturen met alles. Lijkt me fijn. DAG LIEFJE.

  • 20 Mei 2011 - 14:31

    ML GOES:

    HAHAHAHA deze popper is leuk :(:(:(:( Die moet ik naar Jon sturen als ik iets niet voor elkaar krijg dan vind hij mij vast ZO zielig dat hij meteen mij me zin geeft YES!!!!!!!!!!! hahahaha

    :(:(:(:(:(:(

  • 20 Mei 2011 - 15:09

    Dana:

    klets jij dan zoveel nee toch sophietje

    liefs

  • 20 Mei 2011 - 20:12

    Miryam:

    ennnnnnnnnnnn daarom is het hier nu zo stil, ik hoor eindelijk de vogeltjes fluiten in de tuin hiiii

  • 22 Mei 2011 - 10:09

    Conny:

    Hoi Sophie,

    het lukt jou iedere keer weer mij in de lach te laten schieten als ik lees over je leventje op Kreta; hulde voor je schrijfskills.
    Het rivierdansen in onze 'achtertuin' is alweer voorbij en behalve zon was er ook heeeel veeel stof!!! heb ik begrepen. Jammer genoeg was de opbouw van de tenten en podia zodaning dat wij de hele dag konden genieten van hardcore, toch niet helemaal onze smaak....

    Dikke kus van ons allemaal

  • 22 Mei 2011 - 19:45

    Omi:

    Dag Sophie hier even een groet uit een koud en winderig Schalkwijk.
    Liefs Omi.

  • 25 Mei 2011 - 17:35

    Marieke:

    Hee Sophie,

    Hier dan eindelijk is een berichtje van mij!
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat!
    Ik had het pas ook al aan je moeder gevraagd in de winkel.
    Ik wens je heel veel succes en plezier!
    En ik lees je verhalen, maar vergeet altijd te reageren sorry!

    Kus Marieke

  • 29 Mei 2011 - 12:21

    EJ:

    Hé Sophie,

    Dus het werken gaat lekker en je groeit ook lekker dicht met al die vette happen! Maar goed, natuurlijk ga ik kaassoufflés voor je sparen. Zullen we een handeltje opzetten? Gek, ik moet ook steeds aan jou denken als ik zo'n snack zie. ;-)
    Veel plezier daar en werkse natuurlijk.

    Groetjes, EJ

  • 03 Juni 2011 - 20:24

    Omi:

    Hallo Sophie,even een berichtje uit Schalkwijk.Met mij gaat het goed De dokter in het ziekenhuis heeft me voorlopig voor 3 jaar ontslagen.
    Dat is mooi vind je niet?
    Gaat het met jou en je lief ook nog
    goed,zon genoeg bij jullie? Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 29431

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 30 November -0001

Kreta 2011!

30 November -0001 - 30 November -0001

Kreta 2012

Landen bezocht: