Het regent, het regent ... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu Het regent, het regent ... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent ...

Door: sophievdakker

Blijf op de hoogte en volg Sophie

21 April 2011 | Griekenland, Athene

... en het is koud. Ohja en het waait ook aardig hard :). Fijn hoor dat Nederlandse weer, maar was dat juist niet een van de dingen waar ik zo'n hekel aan had ;)? En ja ik weet het, bij jullie is het 25 graden en bikiniweer haha. Maar het is jullie gegund hoor, hoop dat het daar met koninginnedag nog zulk weer is!

Ik ben vandaag inmiddels voor de vierde dag op rij vrij, inderdaad vanwege het weer. Tenslotte zijn er maar weinig mensen zo gek om met dit weer buiten op een terras te gaan zitten. Afgelopen maandag was de eerste vrije dag. Was alleen thuis dus heb de hele dag niet zo veel bijzonders gedaan. Dinsdagochtend regende het keihard, dus Aouron om half 9 naar zijn werk vertrokken om vervolgens na een uur alweer drijfnat en verkleumd thuis te komen. Wat hem op zich goed uitkwam want hij moest nog naar Heraklion om wat dingen te regelen. Dus wij moeders opgehaald (om door weer en wind naar de markt te gaan, echte diehard, alles voor d'r verse groente en fruit) en naar Heraklion geraced. Daar een hoop gedoe bij de bank omdat Aouron een achterstand van betaling van zijn auto bleek te hebben. Hij helemaal gestresst, gelukkig kon hij uiteindelijk alsnog betalen en was er niks aan de hand.

Eenmaal terug in Kokkini zijn we even bij De L'art wat gaan drinken met Marios en toen boodschappen gedaan en naar huis om te koken en vroeg te eten omdat ik 's avonds wilde gaan winkelen (pure noodzaak, warme vesten heb ik aaaaallemaal thuis in NL laten liggen). Thuis hadden we een heeeeeeeeeeeeeele lekkere omelet gemaakt uit de oven met brocolli en tonijn en olijfjes en aardappel, ik ben echt zó bij met het receptendeel op de website van Nederlands bekendste supermarkt, (dank ah.nl/recepten!). Toen dus op naar Heraklion om fijn te winkelen, geslaagd voor een shirtje en een vest dus dat is altijd fijn. Aouron moest nog even langs een boekingskantoor om een ticket voor de boot naar Santorini te kopen voor de auto van zijn vader. Zijn vader is een paar dagen terug al daarheen gegaan om te gaan werken en hij kon zo snel de auto niet meenemen dus die moesten we 'nasturen', haha. Dus gingen we met de bus weer naar huis zodat Aouron 's nachts zijn vaders auto weg kon brengen en met zijn eigen auto weer naar huis kon.

Toen we thuis waren had ik een gemiste oproep van Nathalie: of ik woensdag (dus gister) wilde werken. Dus ik gisterochtend opgestaan met de instelling dat ik een fijn dagje zou gaan werken, doe ik mijn raam open, regent het. Maargoed tegen de middag werd het beter dus ik op mijn fietsje richting Gouves. Uiteindelijk ben ik een uur op mijn werk geweest, toen heeft Nathalie me weer naar huis gebracht omdat het weer alleen maar slechter werd. Dus opeens had ik onverwacht een middag vrij. Ik naar de supermarkt gegaan om avondeten te maken, en ingredienten voor een, jawel, echte Hollandse appeltaart :). Het duurde even voor ik alles gevonden had (kan iemand mij helpen aan de Griekse vertaling van 'zelfrijzend bakmeel'??) maar uiteindelijk had ik alles dus ik weer met drie volle tassen aan de terugweg begonnen. Thuis dus lekker appeltaartje gemaakt en avondeten was taco's gisteravond dus Aouron helemaal blij dat hij zo aan kon schuiven toen hij thuis kwam.

Na het eten had hij zijn moeder gebeld of ze bij ons langs wilde komen omdat ze ons huisje nog niet af had gezien. Dus Aouron weg om haar op te halen, kwam hij terug met schoonmoeders en zijn broer. Die hadden een gigantische doos met zoetigheid bij zich, wat normaal is hier als je op visite gaat, hoewel het vaak zoveel is dat het nieteens op gaat. Nog geen drie minuten laten gaat er een telefoon, Aouron z'n neef staat op de stoep, die kwam ook gezellig langs. Weer zo'n gigantische doos, dit keer zat er een gigantische taart in (schat, wie gaat dit allemaal opeten? ik niet namelijk, haha). En we hadden dus ook nog een hele appeltaart (die overigens super goed gelukt was) dus uiteindelijk is die bijna op gegaan en is de rest blijven staan. Rond half 11 hebben we ze de deur uitgebonjourd omdat Aouron vandaag weer vroeg moest werken.

Dus vanochtend Aouron er weer vroeg uit en ik mijn laatste dagje vrij, want als het goed is wordt het weer morgen weer beter en moet ik weer gewoon aan het werk. Wat prima is, want ik vind er niks aan zo alleen thuis als ik niet buiten in het zonnetje kan liggen.

Nou dat was het wel weer voor nu. Geniet van het mooie weer daar, fijne paasdagen komend weekend (Pasen is hier nog groter dan kerst dus het wordt een spektakel aankomend weekend, kerk in, kerk uit, tafels vol eten enzo) en na het weekend weer een volgend verhaaltje over mijn Paasavonturen, haha.
Dikke zoen!

  • 21 April 2011 - 13:59

    Julia:

    zoeff, het blijft hier nog tot dinsdag lekker weer haha. ik ga vanavond lekker BBQ'en met die meiden dus dat is wel gezellig. mama is ziek, deels vanwege hooikoorts. maar je hebt gelukkig niet te veel geld uitgegeven in heraklion verstandige meid haha. dikke kus van je zus

  • 21 April 2011 - 18:56

    Dana:

    o sophietje he is hier zo lekker warm .heb medelijden met je hoor
    heb je het goed na je zin meis
    dikke kus

  • 22 April 2011 - 17:29

    Omi:

    Hoi Sophie Je kan ons in Nederland maar het beste laten lachen, want wie aan het eind van de zomer het meest lacht,lacht het best. En ik weet wel dat wij dat niet zijn. Leuk om te lezen dat je zo lekker je gangetje gaat.Appeltaarten en ovenschotels maak.Opi en ik zijn ook een paar keer met Pasen op Kreta geweest Inderdaad een beleving.
    Ik herinner mij nog een vreelijke schapensoep na de kerk. Verder was het heel bizonder en apart. Nou Fientje fijne feestdagen en tot het volgende bericht. Omi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 29428

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 30 November -0001

Kreta 2011!

30 November -0001 - 30 November -0001

Kreta 2012

Landen bezocht: