Alweer twee weken hier! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu Alweer twee weken hier! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu

Alweer twee weken hier!

Door: sophievdakker

Blijf op de hoogte en volg Sophie

16 April 2011 | Griekenland, Athene

Whoeee het is weer tijd voor een verhaaltje :). Ik ben druk geweest de afgelopen dagen want donderdag was mijn eerste echte werkdag hier! Mag ook wel, want de hele dag in je bikini op het terras liggen is ook niet echt goed voor de inkomsten, haha. Omdat Aouron moest werken donderdag en ik van 12 tot 8 moest werken kon Aouron mij niet brengen, dus zijn ouders kwamen me thuis ophalen om me weg te brengen. Ik voelde me net een klein meisje dat voor het eerst naar school moest en werd weggebracht door haar ouders haha, maargoed lief dat ze het deden natuurlijk.

De eerste dag was eigenlijk vooral veel uitleg van alles, tenslotte ben ik nog nooit eerder serveerster geweest (jaaaa Kenteqers, dat is weer eens iets anders dan Sophie met een bril op achter haar bureau verstopt achter de pc haha). Ook bleef het eigenlijk de rest van de dag superrustig omdat het weer niet zo goed was dus uiteindelijk ben ik al om 5 uur naar huis gegaan maar dat was prima voor de eerste dag. Gister moest ik weer van 12 tot 8 en was het iets drukker, dus kon ik vast een beetje oefenen met alles :)). Toen ik klaar was kwam Aouron mij ophalen en gingen we naar Chersonissos, waar ik afgelopen week vast een fiets gereserveerd had om te huren voor een week (omdat ik dus nog steeds geen eigen scooter heb).

Toen ik vorige week woensdag de reservering voor de fiets had gemaakt had ik ook vast een aanbetaling van 15 euro gedaan en dan moest ik gister eigenlijk nog 20 bijbetalen. Dan zou ik een gewone, simpele damesfiets krijgen. Maargoed ik was even vergeten dat het hier Griekenland is, dus toen we daar gister aankwamen had de verhuurder opeens geen gewone damesfiets. Wel een heeeele mooie andere, maar of ik dan wel even 15 euro extra wilde betalen. Dan werd ik nog gematst, want normaal waren die fietsen 9 euro per dag. Dus ik een discussie aangaan met die man, dat dat niet was wat we hadden afgesproken. Uiteindelijk gaf hij niet toe en heb ik mijn geld terug gevraagd en gelukkig ook gekregen. Ritje voor niks naar Chersonissos maar wel mn geld in mn zak gehouden uiteindelijk. En nu heeft Giorgos, mijn baas, vanmiddag geregeld dat ik bij de Duitser in de straat een fiets kan huren voor €3 per dag zo lang als ik wil dus dat is helemaal fijn :).

Nou morgen moet ik weer werken van 1 tot 9. Aouron is gelukkig vrij dus die kan me mooi brengen en halen. Dan ben ik aankomende week een paar dagen vrij omdat het hier heel slecht weer wordt met regen, kou en wind dus het zal bij jullie daar in Nederland wel een paar dagen mooi worden, want zo gaat dat meestal :).

Vandaag heb ik ook gehoord dat mijn werktijden aankomende zomer in het hoogseizoen waarschijnlijk van 2 tot 10 zullen worden. Daar ben ik echt superblij mee, want dan kan ik 's ochtends uitslapen, op het strand liggen, boodschappen doen en schoonmaken. Aouron werkt 's zomers ook een paar avonden in de week in Anopolis en dan is hij rond dezelfde tijd thuis als ik dus dat is helemaal ideaal, dan hoeven we ook niet te koken :) haha.

Nou het is inmiddels alweer half 11 hier, Aouron is als het goed is over een half uurtje thuis. Hij zou lekker pita gyros meenemen dus dan gaan we eten en naar bed. Toch gek hoe snel je went aan een ritme waarbij je pas om 11 uur 's avonds eet en overdag eigenlijk bijna niet. Goed ik ga er dus weer mee stoppen voor nu.

Slaap lekker allemaal en nog een fijn weekend :)
Liefs, Sophie

  • 17 April 2011 - 13:18

    Conny:

    Hoi Sophie,

    ik had al van Hessel begrepen dat je aan het werk was en heb net met plezier je eerste ervaringen gelezen. Lekker nog wel een beetje rustig aan beginnen (zal je vader niet met je eens zijn) en dan full speed aan de bak. Ik blijf het een grappig idee vinden dat jij nu werkt in het cafe waar wij een paar jaar geleden ook regelmatig zijn geweest omdat we in het bijbehorende complex verbleven. Groetjes uit een zonnig Tull , ook voor Auron, waar het deze week ook nog heel erg lekker weer zal zijn.

  • 17 April 2011 - 20:59

    Miryam:

    Haaaaa, die meneer van die fiets had niet door dat er met jouw niet te foppen valt haaaaaaaahaaaaaaa.
    Goed gedaan hoor enne wat het weer betreft; het wordt de hele week boven de 20 graden!
    O en wat de oorwurmen betreft, papa is druk aan het nadenken.
    dikke kus voor jullie van mama.

  • 18 April 2011 - 08:57

    EJ:

    Als je mij nu wat vaker thee geserveerd had, dan was het nu niet zo wennen geweest! Haha.
    Maar nu kan ik er dus eentje bij je bestellen? Nou graag! ;-)

    Werkse daar!
    Erik-Jan

  • 20 April 2011 - 09:02

    Omi.:

    hoi sophie leuk om te lezen.dat je het goed maakt Met mij gaat het ook goed. Ik loop weer( goed) met mijn krukjes.
    Liefs van Omi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 29248

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 30 November -0001

Kreta 2011!

30 November -0001 - 30 November -0001

Kreta 2012

Landen bezocht: