Eerste verslag vanuit Griekenland - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit Griekenland - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit Griekenland

Door: sophievdakker

Blijf op de hoogte en volg Sophie

04 April 2011 | Griekenland, Athene

Lieve allemaal,

Nou daar ben ik dan, mijn eerste verslag vanuit Kreta. Zaterdagavond echt het mooiste afscheid ooit gehad, eerst lekker uit eten geweest met de meiden waar ik het boek gekregen heb. Bedankt iedereen, wat een mooie verhalen allemaal! En foto's om te gieren, geweldig allemaal! Daarna zijn we naar de tent gegaan. Op het einde kwam nog het liefje Afscheid nemen bestaat niet, speciaal aangevraagd door de meisjes. Het perfecte moment om in een grote groepsknuffel met iedereen om je heen nog lekker even een potje te janken haha. Daarna naar huis gegaan waar Birgit, ML en Mandy mij uitgezwaaid hebben. Papa, mama en Julia gingen mee naar Schiphol, Luke had ik thuis al gedag gezegd. Eenmaal op Schiphol bleek mijn koffer natuurlijk weer zwaarder dan gedacht, moest ik nog 20 euro betalen. Gemeen hoor haha.

Nou 3,5 uur later kwam in Heraklion aan. Mijn koffer had ik snel en Aouron stond natuurlijk op me te wachten dus kon niet beter. We zijn toen meteen Aouron z'n moeder gedag gaan zeggen want die moest naar haar werk, en toen door naar ons eigen huisje. Het is een heel fijn huisje hoor, alles mooi schoon enzo, niet te groot maar dat hoeft ook niet.
We zijn de dag voor zo' n 5 keer naar de supermarkt geweest omdat we elke keer weer dingen vergeten waren. Echt zo veel geld uit gegeven aan onzindingen als klerenhangers, wasmanden, deurmatten en wasrekken, pff. Maar gelukkig zijn dat wel eenmalige aankopen. Aan het einde van de middag kon je me opvegen vanwege ernstig slaapgebrek en omdat ik met mijn hoofd eigenlijk nog meer thuis dan hier was, dus even een paar uur geslapen. Daarna bij Aouron z'n moeder gaan eten, een drankje gedaan en weer naar huis. Filmpje gekeken en gaan slapen, ik was echt gebroken...

Vanochtend werd ik weer fris en fruitig wakker haha en voelde me meteen een stuk beter :). Aangezien we nog niet meer dan flessen water in huis hadden moesten we boodschappen doen en nog wat dingen voor het huis halen. Bij de Praktiker, een soort Hornbach, ook zo'n gigantisch grote Duitse doe het zelf zaak, hebben we ons eerst uitgeleefd. Een, jawel, strijkijzer, verlengsnoeren, kabels voor de tv, en een flinke stapel van mijn geliefde Curver mandjes om orde te scheppen in de chaos in mijn kledingkast. (hij is al helemaal ingericht, Aouron anderhalve plank en drie hangers, ik de rest hahaha). Toen door naar de supermarkt, waar we zoveel verzameld hadden dat we het contant niet redde. Toen ik vroeg of ik mocht pinnen moest ik mijn legitimatiebewijs laten zien, die ik natuurlijk niet bij me had, nou dan kon pinnen eeecht niet hoor (stiekem toch een derdewereldland hier?!). Veel gedoe en 150 armer gingen we weer naar huis waar we de laatste dingen aan kant hebben gemaakt. Toen besloot ik voor held te spelen en bij het Sailing cafe langs te gaan, waar Nathalie werkt met wie ik al eerder contact had over werk. En guess what?! Ik heb de baan :) Fijn he?! Ergens tussen de 10e en de 15e belt ze me als ik kan beginnen. Heel snel al! Werktijden weet ik nog niet precies maar dat komt wel goed. Salaris viel ook niet tegen, ben echt super super blij! Heb mezelf een klopje op de schouder gegeven voor dat ik maar meteen de koe bij de horens heb gevat en ben gegaan (ja meisjes, ik hoor jullie lachen om deze uitdrukking haha:))

Net even bij Ome Manolis langs geweest haha, om mijn tas af te gooien zodat die weer terug in Nederland komt. Aouron z'n moeder belde of we daar aten (maar we hebben nu ons eigen huis he liefje?!) haha nou ik geef d'r nog een week om af te kicken van het koken voor 4 (of met mij erbij 5), dan gaan we lekker in ons eigen huisje koken en eten :).

Nou dan gaan we zo weer op huis aan, vanavond lekker thuis een filmpje kijken, morgen wordt weer een lange dag. We moeten voor mijn werk achter een gezondheidsboekje aan, daarvoor moet je in het ziekenhuis medisch gekeurd worden (ook prikken, mama zal ik meteen even vragen of ze voor mijn ijzer willen prikken, krijg je toch je zin nog =p haha). Moet ook achter een verzekeringsnummer aan enzo nouja veel gedoe allemaal.

Nou weer genoeg geluld voor vandaag hahaha. Lieve allemaal, ik mis jullie, dikke zoen vanuit een (nu nog) beetje koud en winderig Kreta. <3

  • 04 April 2011 - 16:31

    Rosel:

    Jaaaa gefeliciteerd met je baan, superleuk!! En wat mooi dat je snel al aan de slag kan:D nou heel veel succes met inkopen doen voor je huisje en spreek je snel weer! kusjes xxx

  • 04 April 2011 - 16:32

    ML:

    Jesssssss liefje je eerste reisverslag die moet ik natuurlijk meteen lezen. TOP dat je de job hebt YES! dat is al een zorg minder dat heb je echt super snel voor elkaar! hahahaha dat spreekwoord: WIJ WETEN DAT WANT WIJ LEZEN BOEKEN!! hahaha. Ben echt benieuwd naar jullie huis hoor, beter stuur je snel foto's LEUK!! :D ik ga nu snel naar de sportschool IK SPREEK JE SNEL!! XXXXXX

  • 04 April 2011 - 17:29

    Beer:

    sooooopphh haaaai liefje!
    GEFELICITEERD WOW. De koe en horens doen het dus goed haha! Heel goed van je joh dat is een zorg minder. Ik ben wel benieuwd naar je salaris dan nu eigenlijk. En hoe zit het met fooien? (Nee Birgit het is geen VDV ik weet het maar toch, wie weet) Ik was gisteren echt van slag Soph. Vreselijk. Maar ben blij dat je al je draai hebt gevonden en je huis je eigen hebt gemaakt. Laat mama Oog maar even met zich zelf spelen, komt vanzelf wel goed haha. Heb je wisselende dagen? of vaste uren?
    Laat maar weten als je dat weet.
    Succes nog met de laatste zooi regelen en kopen (mn zus heeft ook zo'n medisch paspoort toen gehad) over een week zit je helemaal goed daar en weet je niet beter!
    Dag snoes xxxx

  • 04 April 2011 - 19:04

    Julia:

    Sophie,
    goed dat je de baan hebt! Ik mis je nu wel al hoor, ik moest stiekem ook nog even huilen op schiphol haha, dat krijg je als je grote zus weggaat. Ik heb lekker al je flessen haarserum en deo's ingepikt en ook een aantal kleerhangers aangezien ik tekort kwam. Doe de groetjes maar aan Aouron en derest van de familie!
    Dikke kus van je zusje

  • 04 April 2011 - 20:28

    Inge:

    Lieve soof
    Gefeliciteerd joh met je baan! Daar moet op gedronken worden.. .. .. :D

    En super dat je goed bent aangekomen heerlijk om dit te lezen, lijkt wel dat je volwassen begint te worden ;) ahhhaha oohnee nieeeeet! Doe lekker rustig aan en wat beer zei over een weekje heb je al meer je draai gevonden.

    Keep on follow you! Dikke kus

  • 05 April 2011 - 17:41

    Dana:

    jee goed meis dat je al werk heb
    haha je klinkt al als een huisvrouwtje
    dikke kus en geniet lekker

  • 05 April 2011 - 19:30

    Beer Maarten:

    Gefeliciteerd met je baan zoefie. Daar gaan je luie dagen op de bank in je pyjama, zoals je gewend was! Heel veel succes en plezier daar natuurlijk. Hopelijk vind je gauw je draai daar. Kom je nog een keertje terug naar kikkerland? Laat het dan maar weten! xx

  • 06 April 2011 - 08:39

    Miryam:

    Nou, gaat allemaal goedkomen!
    Had ook niet anders verwacht.
    Van dat bloedprikken is trouwens een goed idee!
    Je plantjes hebben water gehad en je overvolle prullenbak is ontruimd, dit voordat ie zelf aan de wandel ging.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 29541

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 30 November -0001

Kreta 2011!

30 November -0001 - 30 November -0001

Kreta 2012

Landen bezocht: