Summer has started! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu Summer has started! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Akker - WaarBenJij.nu

Summer has started!

Door: sophievdakker

Blijf op de hoogte en volg Sophie

02 Mei 2012 | Griekenland, Athene

Lieve allemaal,

Het is na mijn ene verhaal weer wat stil gebleven rond mijn persoontje, al betekent dat natuurlijk niet dat het leven stil staat hier!

Natuurlijk moet ik jullie bedanken voor alle reacties die ik gehad heb op mijn vorige blog, fijn om te lezen allemaal :).

Time flies when you're having fun, dat zeggen ze niet voor niets! De afgelopen weken is het weer hier heerlijk geweest, dus ik heb volop genoten van de laatste vrije tijd voor de komende 6 maanden. Ik ben namelijk alweer anderhalve week aan het werk.

Porto Village in Chersonissos is waar ik het komende half jaar zeker 8 uur per dag te vinden ben. Iedere dag met de auto naar het werk, en Aouron neemt mijn scooter mee. Hij is afgelopen week drie avonden rondjes aan het rijden geweest op de parkeerplaats naast het huis. Met twee voeten op de grond omdat 'ie het eng vond haha, held op sokken.

Vorige week zondag ben ik gestart op mijn werk en het bevalt goed tot nu toe! Al de tweede avond vertrok mijn bazin toen ik om 15.00 op mijn werk aankwam, ik stond er helemaal alleen voor... Gelukkig kan ik haar altijd bellen als er iets is of ik iets niet weet, dus dat is heel fijn!
De eerste week hadden we alleen nog maar Nederlanders, inmiddels ook wat Russen en Tsjechen. Langzaam stromen de appartementen vol, dus ook de avonden worden steeds wat drukker. Op de momenten dat ik niks te doen heb liggen er stapels tijdschriften, ik heb internet en BVN op de tv, so never a dull moment! Haha.

Inmiddels werk ik van 16.00 tot 24.00 dus dat is best wel weer even wennen. Je hele ritme wordt weer omgegooid. Aouron werkt overdag, dus die zit iedere avond te gapen en te geeuwen op de bank omdat hij wil wachten tot ik uit mijn werk ben. Vind ik zielig voor hem omdat hij er 's ochtends weer om 8 uur uit moet, maar hij wilt het zelf...

Alle dagen worden dus langzaam aan weer een beetje hetzelfde, en voor we het weten zijn we straks weer halverwege de zomer!

Vorige week waren tante Jonneke en ome Manolis hier, haha, dus dat was heel fijn! Heerlijk om weer wat bekends om me heen te hebben en weer wat verhalen van thuis te horen. Nu is het wachten op het volgende Nederlandse bezoek, helaas pas weer in juli. Maar wel fijn bezoek, want Birgit komt 11 dagen mijn paleisje bezoeken. Dat wordt een dolle boel!

Voor nu zit mijn dienst hier achter de receptie er bijna op, over 10 minuten mag ik lekker naar huis. Voor nu was dit het dus weer even, ik beloof weer wat vaker te gaan schrijven, vooral voor de volgers die ik niet ook op social media spreek!

Heel veel liefs (en zonnestralen, volgens mij kunnen jullie die daar wel gebruiken!) uit zonnig en warm Kreta. xxxx

  • 03 Mei 2012 - 06:22

    Patricia:

    Sophie,

    fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    tja die werktijden, blijven die zo de komende 6 maanden? Vast leuker werk dan vorig jaar of niet?

    Ik vind je verslag leuk om te lezen, dus blijf zo doorgaan. Geniet van het weer overdag, wij kunnen idd de zon wel weer gebruiken!

    Groet uit Utreg!

  • 03 Mei 2012 - 11:50

    Miryam:

    Hallo Pietje,
    Leuk om weer je verhalen te lezen.
    Die Aouron, dat had ik nou niet gedacht haha.xxxx

  • 05 Mei 2012 - 13:01

    Omi.:

    Hoi Sophie, fijn te lezen dat je het goed maakt op je nieuwe werkplek. De Russen hebben niet zo'`n goeie naam als toerist heb ik wel eens gehoord. Jij bent nu in de gelegenheid om te kijken of het klopt
    Morgen is het een belangrijke dag voor de Grieken >Manolis is er vol van .De hele avond gaat hij voor de computer zitten om de uitslagen te volgen.Hij heeft geen idee hoe het allemaal af gaat lopen en ook niet wat het beste is voor Griekenland. Morgen is het ook de trouwdag van Papa en Mama. Niet vergeten hoor.
    Nou Sophie leuk gehoord te hebben dat het goed met je gaat , en heel veel groeten voor jullie beidjes uit een miezerig Holland. Omi.

  • 07 Mei 2012 - 07:28

    Birgit:

    Jaaaaa heeeeeeel fijn bezoek !! Hahaha, ik heb er zoooo zin in joh!! Zeker nu het allemaal geboekt is, mijn ticket geprint naast me ligt al drie dagen, en mijn koffer al gepakt is (O nee niet). Maar Aouron zorgt wel goed voor je hor, dat ie op je wacht, wat een lieffie is het toch haha!! Ik ben echt benieuwd hoe je werk eruit ziet, kan je niet wat foto's maken met jou achter de receptie haha. Deze week moet ik echt keihard beunen voor mijn scriptie. Ik wil eigenlijk alles afhebben deze week dan heb ik nog twee weken om alles na te lopen enzo! oeiii het komt nu wel heel dichtbij. Maar dan weet je dat dus, als ik even niets meer van mij laat horen haha! Maar van het weekend weer even skypen? En je hebt geen skype op je werk toch? Werkse vandaag en groetjes aan aouron , xxxx

  • 26 Juni 2012 - 17:55

    Els Hijkoop:

    Hi Sophie, fijn om te lezen dat het goed met je gaat én met Aouron!

    Wij zijn in het Hilversumse Kenteq volop aan het verhuizen. Misschien heb je van Leonie of de anderen er iets over gehoord.

    Vandaag een mooie zonnige dag, mag ook wel. Volgens mij was de laatste warme dag in Pinksterweekend.

    lieve groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Kreta 2012

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2012

Summer has started!
Sophie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 8487
Totaal aantal bezoekers 28253

Voorgaande reizen:

03 April 2011 - 30 November -0001

Kreta 2011!

30 November -0001 - 30 November -0001

Kreta 2012

Landen bezocht: